Tips om te beginnen met gezonder eten

Tips om te beginnen met gezonder eten

Tips om te beginnen met gezonder eten
 
 
Ben je je gezonde eetgewoontes even uit het oog verloren? En vind je het moeilijk om weer terug te keren? Geen probleem, pak het gewoon weer op.
 
 
  
Tips om te beginnen met gezonder eten
Met kleine stappen en realistische voornemens wordt het weer haalbaar. Misschien heb je al je tips en recepten, die je van André gekregen hebt, in een mooie map gedaan. Haal deze weer eens tevoorschijn. Bekijk de boodschappenlijst weer eens een keer, misschien kun je hier weer eens wat vaker producten uit kiezen.
Weet je nog wat jouw favoriete recept was? Maak deze nog een keer.
Doorbreek de ongezonde gewoontes weer.
 
Kleine stappen
Blijf mild voor jezelf, kleine stappen zijn ook goed, deze zorgen al voor winst.
Ken je de tips van het Voedingscentrum? Maak eens een Eetwissel.
Ruil iets ongezonds om voor iets gezonds. Ruil bijvoorbeeld frisdrank om voor water, koffie of thee zonder suiker.
  
Neem kleinere porties
Heb je toch een keer ontzettende zin in chips, gun jezelf dit, maar bescherm jezelf. Doe een portie voor jezelf in een schaaltje en leg de rest weg. Of wil je heel graag een ijsje, neem dan 1 bolletje en laat het hoorntje achterwege. Of neem een waterijsje.
Heb je de keuze uit small, medium of large, ga altijd voor Small, dit is al groot genoeg. Zo kun je toch genieten van de lekkere smaak, maar ga je niet te ver.
  
Goede voornemens
Probeer niet alles tegelijk te doen. Kies één doel, maar hou je hier ook aan! Maak dit doel niet té groot. Bijvoorbeeld, ik laat voortaan de koekjes staan. Of door de week snoep ik niet (dus ook niet op het werk) en beloon jezelf in het weekend met iets lekkers. Dit mag ook een momentje rust met een goed boek of tijdschrift zijn of een lekker geurtje 
. Even heerlijk in bad of een mooie wandeling.
Gaat dit goed, zet dan de volgende stap. Met kleine stapjes wordt de kans op succes groter.
  
Hulpmiddelen om gezonder te eten
Het voedingscentrum heeft 2 goede apps ontwikkeld om je te helpen.

  1. ‘Mijn Eetmeter’

Met dit online eetdagboek krijg je veel inzicht in wat je eet. Je weet meteen hoeveel calorieën en voedingstoffen er in je eten zit. Ook kun je bekijken of iets in de Schijf van Vijf staat.
Ook kom je zo achter jouw valkuilen. Eet je bijvoorbeeld overdag te weinig, waardoor je ’s avonds extra trek hebt? Of eet je te weinig eiwitten of vezels, waardoor je sneller weer trek krijgt?
  

  1. 'Kies Ik Gezond?'

Met deze app scan, zoek en vergelijk je producten. Je hoeft geen kleine lettertjes meer op het etiket te ontcijferen en je kunt in één oogopslag zien wat een gezondere keuze is. Handig voor in de supermarkt.

  1. Stok achter de deur

Lukt het toch niet alleen, dan kun je me altijd om hulp vragen. Ik help je graag met goede adviezen, tips, een dagprogramma, boodschappenlijst, lekkere recepten en ondersteunende producten. Samen kunnen we een oplossing vinden die voor jou past.
  
Kom op, je kunt het, ik heb er vertrouwen in!! 
 

Beste gebruikers, deze site bewaart cookies op uw computer.
Het doel is om uw ervaring op onze website te verbeteren en u tegelijkertijd meer gepersonaliseerde diensten aan te bieden. Cookies worden ook gebruikt voor het personaliseren van advertenties. Als u meer informatie wilt over de cookies die wij gebruiken, raadpleeg dan ons Privacybeleid. Door cookies te accepteren, stemt u in met het gebruik ervan. U kunt de instellingen van de cookies ook aanpassen. Als u weigert, worden uw gegevens niet bijgehouden wanneer u deze site bezoekt. Er wordt slechts één cookie gebruikt in uw browser om uw voorkeur dat u niet gevolgd wilt worden te onthouden.
Cookie-instelling bewerken